Geupload bestand

Social impact

Werken met social impact

Sociaal ondernemen, wat is dat eigenlijk? De bedrijven die dit doen hebben een maatschappelijke missie: ze willen als organisatie een positief verschil in de wereld teweeg brengen. Deventer kent een rijke historie in sociaal ondernemen. Zo zijn we in Deventer ooit begonnen met de zogeheten melkertbanen. De melkertbaan was een initiatief in Nederland om mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt en beperkt arbeidsperspectief via gesubsidieerde arbeid werkervaring te laten opdoen. Het is dus niet zo vreemd dat er in Deventer veel ideeën geïniteerd worden op dit gebied en we nog steeds veel bedrijven kennen die zich richten op sociaal ondernemen. 

…in de Spotlight!

Impacter

Vind jij het lastig om keuzes te maken? Of weet je juist precies wat je wilt, maar weet je niet hoe je jouw doel kunt bereiken? Impacter Deventer helpt jou bij het ontdekken en ontwikkelen van jouw talenten en ambities. Zelfontplooiing en gelijkwaardigheid staan centraal bij Impacter. “Wij willen jongeren uit Deventer hun passie laten ontdekken.”

 

Matz Carwash

“Bizar wat er allemaal is gebeurd en hoe dit nog steeds doorloopt”, zegt Martin Kniest, directeur van Matz Carwash. De documentaireserie over de autowasstraat, die de NPO in januari uitzond, was een grote hit. Bij Matz werken zestig mensen, waarvan 90 procent met een afstand tot de arbeidsmarkt. De mooiste reacties kwamen van bedrijven die aangeven het voorbeeld van Kniest te willen volgen door ook iemand met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst te nemen.